Monday, May 28, 2007

Endelig

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert bloggen min. Det har skjedd så mye annent, så det har ikke blitt prioritert. Aller først vil jeg si 1000 takk for hyggelige hilsner på bursdagen min. Det var veldig overraskende, men utrolig koselig:-) Jeg hadde en koselig dag, med familien. Jeg fikk masse finer gaver og deilige kaker, heldige meg.
Vi har også endelig fått kjøpt oss hus. Vi har tittet en god stund, og nå er vi så fornøyde. Det er et stort hus fra 1972. Det ligger i et område her i oslo, som jeg liker godt. veldig sentralt med 15 min med trikk til byen. Det er en kort sykkeltur til Frysja (badested), i tillegg har jeg flere venninner i området. Perfekt! Huset er veldig slitt, men har masse potensialet. Det meste må skiftes ut, både kjøkken og bad, gulv og vegger. Vi tror likevel at det blir superfint, bare vi blir ferdige. Flaks at mannen min er superhandy........... Jeg lover å legge ut før og etter bilder, etterhvert som rommene blir ferdig.

Det har faktisk hvert tid til litt håndarbeid også. Det heklede bølgeteppet har vært ferdig en stund, men jeg har ikke fått vist det frem.


Veldig tilfredstillende å få ferdig et så stort prosjekt, spesiellt siden jeg har en tendens til å gå lei. Teppet er 1,5 m bredt og litt over 2 m langt, og jeg har brukt mellom 50 og 60 nøster med Muskat fra garnstudio. Det ble ikke noe billigteppe. Jeg er veldig fornøyd, tror det passer fint på et av gjesterommene i det nye huset.

Oppskriften til teppet er fra Annas lekestue. Tusen takk Anna:-)

10 comments:

Anonymous said...

Bare lekkert, lekkert. Litt av en jobb du har fullført. Du kan jammen være stolt over et så flott teppe.

LiseH said...

Gratulerer med nytt hus og lykke til med oppussingsprosjektene!!
Gleder meg til å se før- og etterbildene!!

Anonymous said...

Herlige farger på teppet ditt! Grattis med hus. Har man hus har man ikke fritidsproblemer - lykke til med oppussing, det kan bli veldig moro det!

Supernøtt said...

Gratulerer med ferdig teppe! :-D Nå har du noe lekkert og kose deg under på kjølige sommerkvelder. Og de er meget kjølige, så langt.

Anonymous said...

Det var et nydelig teppe, flotte farger. Litt av et arbeid.
Ha en fin dag.

Anonymous said...

Så flott teppet du har laget!!!

Anonymous said...

Wow, der er teppet ferdig, så utrolig nydelig det ble!! Liker fargene du har brukt:-) Gratulerer med nytt hus, det må være spennende!

Anonymous said...

Wow, så flott det ble! Litt av en jobb med så stort teppe, jeg har visst nok med mitt lille babyteppe jeg...
Gratulerer med hus, og i et så flott område da! Der skulle jeg gjerne bodd også, men det var det med pengene da...

Anonymous said...

GRATULERER MED HUSET!!!så spennende da,og kan tenke meg til den følelsen du har i deg nå:)gleder meg til å følge med i oppusingen,alle hus trenger som regel det.
så flott teppet har blitt,oh tenk eg at om et par mnd så sitter du med den i rundt deg i det nye huset(herlig tanke)

ønsker det en riktig fin helg,og takk for titte

Anonymous said...

Teppet ble kjempeflot :-) For en jobb!!
Ha en flott uke :-)