Thursday, January 24, 2008

Oi....

Nå er det så lenge siden jeg har vært på bloggen min. Jeg håper dere som er innom har hatt en fin jul, og får et flott nytt år.
Det har skjedd så mye i det siste, både fine og triste ting.
Vi har også feiret jul for første gang i eget hjem. Det var jo en ny opplevelse for en, hvor julaften tidligere har bestått av tegneserier på sofaen. 
Det var mye å henge fingrene i. Spesielt siden vi ikke hadde noe julepynt og stuebordet ble kjøp på Ikea lille julaften. Men vi dro det i land, selvom middagen ble litt forsinket.
Takk til min kjære familie som har ordnet så mye, for at jeg og søsknene mine skal få en fin jul hvert år.
 Det har vært litt strikking også.
Noen av de planlagte strikkede gavene ble faktisk ferdig.
To vakre små i Stavanger skulle få gensere fa Dyreparken.
For en jobb med selve dyrene.....
Blir nok ikke flere ihvertfall.



Oppskriften er fra Dalegarn og genserene er strikket med Falk. 
 




Jeg er utrolig dårlig på å strikke med to farger I tillegg er jeg veldig uerfaren med alt som kan kalles brodering. Masketing hadde jeg heller ikke gjort før, så jeg måtte få litt støtte av svigermor. Også måtte jeg senke standaren på resultatet ganske mye....

6 comments:

Anonymous said...

Hei! Genserene ble kjempefine! For en jobb!Jeg har strikket den sjiraffen som skjerf fra samme hefte- så kjedelig med de prikkene som kommer helt uregelmessig sp man aldri lærer seg rapportene :-)
(forresten når skjerfet endelig var ferdig nektet min sønn å gå med det for det "KLØR"!!) Puh!

Daria said...

så fine de ble,godt å ha deg tilbake i bloggverden,det er så kjedlig uten deg,jeg har kjøpt garnet og mønstret til sebra gensern fra det samme heftet men de ligger her ennå...tihi jeg er lei av "mønster" strikk

GURO said...

Yess, du blogger igjen... Betyr det at du dukker opp på s'n'b snart også? (Det er ekstraomgang 29/1...) Vi har savna deg.

Kjempefine gensere. Jeg hadde aldri fått til det der tror jeg.

Supernøtt said...

De er jo kjempeflotte! Og imponernede gjort :-D Likte spesielt godt hvordan sjiraffen bøyde seg inn over genseren.

Glastrikk said...

De ble jo kjempe fine :) Jeg har ikke våget meg på brodering på strikkeplagg, så jeg er imponert!

Anonymous said...

Superfine gensere! Det ser da ikke ut til at det er noen senket standard på disse!
Nydelig sjal du har strikket også.