Tuesday, April 29, 2008

Luer, luer, luer...


Rundt juletider ble det mye luestrikking, til og med ganske mange av samme mønster.


Endel har jeg gitt bort og noen har jeg selv, uten at jeg har vist de fram her.


Denne luen heter Felicity og er en gratis oppskrift fra Ravelry. Jeg har strikket den i et Mirasolgarn som inneholder 50% bomull og 50% ull.


De andre luene heter "Le Slouch" og er en gratis oppskrift.  Oppskriften er på engelsk.
Jeg kviet meg veldig, første gang jeg skulle strikke en engelsk oppskrift. 
Så er det ikke vanskelig i det hele tatt. Det  åpner det seg også en helt ny verden av oppskrifter, mange av de gratis. Det finnes i tillegg god hjelp med "strikkeordlister" på net, som er til god hjelp. 
Luene er strikket på  5 og med garn fra handpaintedyarn og et nøste kjøpt på ebay, jeg husker dessverre ikke selgerens navn.
Det er faktisk et ganske morsomt garn, som består av fire forskjellige tynne garntyper, nøstet opp til et.

1 comment:

Penelene said...

Kjempefine luer, altså.
Så må jeg bare kommentere både prinsen og prinsestrikken i innlegget nedenfor. Så flink du er! Skjønner at det er inspirerende å strikke til en sånn skjønnis av en nevø!