Thursday, September 02, 2010

Min kjole:-)


Jeg fikk et gavekort på garn til jul av en god venninne, heldige meg:-)
Derfor skulle det strikkes noe til meg også.
Jeg benyttet meg av tilbudet garnstudio hadde i sommer, og kjøpte garn til denne kjole, Jeg var litt skeptisk til garnet, bomull-lin, fordi det kjentes litt hardt ut, men ble veldig fornøyd med resultatet (jeg vurderte faktisk å bytte garntype når jeg var i garnbutikken, men damen der var ikke innstilt på det. Hun hadde jo allerede funnet fram det jeg skulle ha....yiiihaa for god service..). Vel, nå er jeg jo glad for at jeg beholdt orginalgarnet.
Det er så gøy å fullføre noe som passer godt (jeg vurderte faktisk å rekke den opp flere ganger).
Resutatet ble bra med hjelp av Amylin, som er proff strikker, og som hadde strikket kjolen før (mindre pinner, prøvelapp osv).
Det eneste som er litt dumt, er at kjolen siger endel ved bruk. Etter en dag er brystpartiet helt ned ved livet, og den sitter ikke like pent som om den var nyvasket. Jeg tror jeg skal prøve å fore overdelen  med bomullstoff....(tips fra Kaos).
Hva skulle man gjort uten gode strikkevenner?

8 comments:

Stinemorღ said...

Rålekker kjole! :)

Jeg har hørt før at det garnet kan sige litt, at det blir tungt.. Men høres ut som at du har fått noen supre tips! Det funker sikkert bra :)
Hva skulle man gjort uten gode råd fra gode venner? :)

Anonymous said...

Kjolen var nyyydelig!!

Siren said...

Denne varianten var knallfin - nydelig farge!! Jeg holder på å prøve meg i jakkevarianten strikket som kjole, men med dobbelt Alpakka garn... Håper inderlig at ikke det garnet og siger. Lite lyst på at brystpartiet skal henge på magen. Men da kan jeg jo eventuelt følge tipset ditt:)

Daria said...

Kjempefin Siv:)er du i "natur" farger modus for tiden du og?hihi det er så fint:)
ha en kjempefin helg:)

Knitarina said...

Du har fått en award hos mig eftersom du är så himlans bra och inspirerande!

Eva Anette said...

Åh, så nydelig den ble. Sikkert lurt å fore den med et bomullsstoff i tilfelle den gjerne vil sige.

Bente said...

Wow, så flott den var! Helt nydelig!

Strikkefanten said...

Så søt kjole:-) Den likte jeg kjempegodt. Men veldig dumt at garnet siger... Håper du har funnet en løsning på det:-)