Friday, April 18, 2008

Strikk til Adam:-)


Jeg er så heldig at jeg har blitt tante for 2 gang, i år.
 Vidunderet heter Adam og er så nydelig:-)
Derfor ble det enda mer babytøy. Jakken er en gammeldags omslagstrøye fra boken Myk start,
Mange fine og klassiske mønstre til de aller minste.
Luen er en lettstrikket babylue fra Strikk til Nøstebarn. Den har kjempe god passform og sitter godt på de fleste babyhoder.
 I tillegg ser de helt nydelige ut:-)




Garnet jeg har brukt er merinosilk fra Hjertegarn.
 Deilig og mykt garn, som er godt å strikke med.

14 comments:

Glastrikk said...

Heldige de tantebarna dine :) Den jakka har jeg også tenkt på å strikke eller en av de andre i den boka. Jeg tror jeg skal gå på tirsdag Det er i alle fall planen. Hyggelig hvis du kommer. God helg til deg også :)

Anonymous said...

Gratulerer som tante!
Så nydelige ting du har laga til lille Adam - heldig liten gutt :)
God helg til deg!

vonnie said...

Such a beautiful sweater you have knit. Lucky little boy to receive this!

Torunn Skjærstad Moen said...

Det var nydelige ting du har laget. God helg fra asterix.

Strikkeglede said...

Det er så mye vakkert å lage til små babyer! Når det gjelder BSJ hadde jeg aldri fått det til uten en link jeg fant på nettet. Jeg skal lete litt og sende den til deg. God helg til deg også!

Strikkelaura said...

Du strikker helt fantastisk flott. Bare elsker alt du strikker! Kjempe fin jakke og lue! :) Det garnet har jeg lyst til å prøve!

Anonymous said...

Det var en fin jakke og fin lue. Det så mykt og godt ut. Heldige Adam.

Guro said...

Nydelige klær!
Myk start er jo en så fin bok :O) Liker at det er mange av mønstrene som er laget utfra gamle mønster.
Heldig liten tanteunge du har!!

Penelene said...

Så nydelig jakke og lue! Det blir en fjong nevø, det der! Heldig som har en strikkekyndig tante :)

Eva said...

Nydelige ting! så heldig du er som har en baby å strikke til. Babytøyet jeg strikker nå er til "luftbabyer", men ei vennine lurte på om hun skulle få seg en baby så hun kunne få det jeg har strikket hittil. :) Ha en finfin uke! :)

SiriL said...

Så utrolig mye fint du lager!! Jeg ble veldig imponert over prinseteppet! Det ble jo knallfint! Ha en fortsatt fin kveld :)

Lena said...

Nydelige omslagsjakke, delikat i hvitt. Og den lua er jo supersøt, herlig fasong på den:o)

Anonymous said...

Nydelig sett! Tror nok den nybakte mammaen kommer til å bli overlykkelig over en slik gave :-)

Lommetøflene var bare knallflotte med blomstene på :-)

Ha en flott uke!

Anonymous said...

Så nydelige ting du strikker, må være koselig å ha tantebarn å strikke til. Det ønsker jeg meg, har 1 bror og 4 svigerbrødre så jeg krysser fingrene å håper på at det "klaffer" snart ;-)