Friday, March 27, 2009

Raggsokker


Før jeg ble bitt av strikkedilla, kunne jeg ikke strikke etter mønster. Jeg strikket masse ullsokker i ungdommen, men hadde aldri noen oppskrift eller følelse for strikkefasthet, pinnestørrelse og lignende. 
Jeg tok de nøstene jeg syns så fine ut og strikket sokker slik jeg trodde det skulle gjøres:-) 


Det ble faktisk sokker av det også. Stripete, i mange forskjellige garnkvaliteter. Stakkars venninnene mine,  som fikk de rareste sokker.

Jeg fant et av de tidligste sokkene mine under en opprydding og jeg er imponert over hva jeg fikk til da (selvom de var ganske slarkete og ganske rare:-).
 Mon tro om jeg hadde klart det i dag?
 

I dag har jeg jo sett mange sokkeoppskrifter og strikket noen også.
Disse er strikket i selvstripende garn fra Hjertegarn. Jeg må innrømme at latskapen har tatt meg, så jeg gidder ikke strikke stripete sokker med mange tråder å feste lenger.

No comments: