Tuesday, December 15, 2009

Dead Simple Lace Socks

Wendy Johnsen må vel være dronningen av tå-opp sokker.
 Hun har gitt ut boken Socks from the Toe-up , som er en god samling av fine sokker, alle strikket på den måten. Jeg må si at etter å ha lært å strikke sokker på rundpinner og fra tåen, så er det mindre gøy med gamle måten. Jeg tror jeg har lyst til å lære meg å snu mønstrene, slik at jeg kan strikke andre mønstre slik også (går det forresten?)
Disse sokkene er det enkleste lacemønstrete i boka, og de er allerede git bort til en god kollega:-) Det skla ikke så mye til....
Garnet er Koigu KMP, kjøpt for lenge siden. Garnet varierer mer i fargen, enn på bildet...


1 comment:

Daria said...

disse er kjempefine,du er så flink til å finne oppskrifter på engelsk,neste års fortsett er å lære meg å strikke på engelsk...