Saturday, February 19, 2011

Mini Cobblestone



Julegavestrikkingen min gikk ikke som planlagt i fjor, så kanskje jeg skal begynne å planlegge nå?
Denne genseren ble overlevert i romjulen (jeg er fortsatt ikke ferdig med alle).
Det var første gang jeg endret et voksenmønster til å passe et barn, og den passet.
Det gikk veldig greit. Jeg forenklet modellen litt, men det er jo lov å jukse:-)
Garnet er fra garnudsalg og mønsteret er Brooklyn Tweed. Notatene min finner du på Ravelry, og genseren ble ca str 4 år.
Jeg lurer på om jeg må strikke en størrelse voksen?

10 comments:

Anonymous said...

Så herlig genser!! Jeg holder akkurat på med en voksen Cobblestone med garn fra Malsen og Mor. Har tenkt på at mønsteret er genialt i sin enkle renhet.

Jeg digger din juniorutgave :-)

- og julekulene var lekre. Siste nytt er at Arne & Carlos har designet noen påskekuler som kommer i påskenummeret av Allers :-)

wims said...

herlig genser. Drømmer om en slik i voksenstr. Den er så enkel og fin. Lurer på om jeg ikke må inn å titte på notatene dine på ravleriet og se om det er noe jeg kan stjele ;O)

Rock'n'Roll Beate said...

Kjempefin! Den likte jeg veldig godt. Kanskje jeg kan prøve meg på det samme? Men her i huset er sønnen litt eldre...

Marion said...

Jeg elsker den genseren! Kjempefin, synes absolutt du må strikke en voksen å! :) Vurderer en til min mann selv :)

Stinemorღ said...

Kjempe fin!
Enkel og lekker :)

En i voksen str er kanskje ikke så dumt - gjør det!

Og julekulene dine er så fine!

Jannike said...

Kjempefin genser!!! Spørs om ikke den må inn i min "queue" på Ravelry...
Uansett: Du vant mitt blogglotteri :-D
Send meg din e-postadresse, så sender jeg deg boka!
:-) Jannike

Guro said...

Så fin den ble!
Og fargen passet knallgodt til mottakeren.

Silkesauen said...

Så enkel og fin! Faktisk synest eg din vart finare enn originalen: Kanskje fordi eg likte raglan-fellinga di betre enn rundfellinga? (i alle fall på ein gute-modell). Og raust at du deler notatane dine på Raverly! Tusen takk!

Retrobaby said...

Jeg holder på med voksenutgaven, og tror jeg må strikke en miniutgave også.. Din var kjempefin!!

Ulla V. said...

Hvor er den bare blevet skøn!
Jeg har elsket det mønster siden jeg så det for første gang, og har da også strikket en Cobblestone sweater til min mand.

Måske jeg engang skulle prøve at strikke den i en mini udgave også? Din trøje frister i hvert tilfælde. :))

Rigtig god weekend.