Sunday, September 09, 2007

Kluter


I sommer fikk jeg en bestilling på hjemmestrikkede kluter. Farge og mønster kunne jeg velge selv, så da tok jeg en av hver i garnbutikken. Veldig mange har jeg strikket i rillestrikk, men noen andre varianter ble det. Klutene på det øverste bildet, er restekluter. Morsomt mønster som gir morsomme variasjoner. Mønsteret finner du her.


Denne er strikket i et enkelt rutemønsteret. 4 rett og 4 vrang, deretter omvendt etter 4 omganger.


Perlestrikk. 1 rett og 1 vrang. omvendt neste omgang. Disse klutene blir litt fastere enn de som strikkes i rillestrikk.


Denne heter Horizontal dash stitch dishcloth og oppskriften er hentet her. På denne siden er det mange gratis oppskrifter på strikkede kluter.



Denne er fra samme nettsted og er en av mine favoritter av ensfargede kluter. Alle klutene er strikke på pinne 4, med Parisgarn fra Garnstudio.




2 comments:

Anonymous said...

Så flotte kluter du har laget! Lekre farger og tøffe mønstere!

Mia said...

Så mnga olika stiliga disktrasor. Men du, för en som mig som inte är så bevandrad i franska, hur hittar jag mönstret till den sista. Den är ju stickad i ett spännande mönster som jag aldrig sett makan till, please, berätta hur man gör!!