Sunday, March 23, 2008

Babysvøb, det hele kongeriget.



Dette teppet er også en gave til lille Miriam. 
Det var skummelt å starte, for det ser så mye vanskeligere ut enn det er.
 Jeg ble først anbefalt å strikke det i silkealpakka, men det syns jeg ble for tykt og tungt for dette teppet. Halvveis kom jeg, før jeg måtte rekke opp igjen og starte på nytt.
 Garnvalget ble da merinoull fra Nøstebarn igjen.... Det garnet fungerer til det meste, syns nå jeg ....(ble nesten litt reklame dette her....).
Da ble teppet lett og deilig, perfekt for et lite barn.



Dette teppet blir visst brukt av den danske kongefamilien, når de presenterer barnet offentlig (har jeg lest et sted....). 
Vakkert nok for en prins eller prinsesse.
Jeg syns det er så stas å blokke slike tepper. Resultatet blir jo helt forskjellig, før og etter.



Oppskriften har jeg funnet et eller annet sted på net, jeg husker dessverre ikke hvor. 
Men jeg tror man får kjøpt det hos Mauds garn.
Jeg har strikket på pinne 5 og brukte 250 gram garn til hele teppet.
(Og takk til spøkelsekladden her, som stilte opp som stativ:-))



12 comments:

Anonymous said...

Å så nyydelig det ble. Teppet er virkelig en prinsesse verdig.

Supernøtt said...

For en drøm av et babyteppe! Jeg er så imponert og at du klarer å strikke noe sånt :-D

Glastrikk said...

Å det ble bare så fint! Fikk lyst til å lage et sånt:)Miriam er ei heldig prinsesse...

Anonymous said...

Så nydelig det ble, gratulerer med ferdig teppe...litt av en jobb det der!! Helt enig i garnvalget ditt
- jeg synes at alpakkagarn gjør teppet altfor "tungt".

Anonymous said...

Flott teppe! Det var sikkert litt av en jobb.

Penelene said...

For et fantastisk teppe. I det hele tatt en knallfin blogg. Har kost meg masse med denne i kveld Håper det er greit jeg linker deg i blogglista mi!
Ha en fin uke!

Anonymous said...

Nydelig, nydelig, nydelig!!
Jeg er imponert :-)
Ha en flott uke!

Strikkelaura said...

Sukk..så nydelig!
Heldig liten jente =)

Daria said...

du er såååå dyktig du,jeg har prøvd meg på et slik et jeg å men ga opp,teppe ditt er helt fantastisk!!!!

flinke deg må ha en fin helg:)

Anonymous said...

For et flott teppe! Du har nok gjort et smart garnvalg, Nøstebarngarnet er nydelig til tepper. *imponert*

Strikkeglede said...

For en jobb!!! Det er virkelig et nydelig teppe - du er flink:)

Anonymous said...

SÅ fantastisk vakkert det ble! Jeg kjenner at jeg har lyst på en ny nevø eller niese snart, og da skal jeg jammen følge i dine fotspor - garn og pinne er notert :D