Friday, March 21, 2008

Paradoxical mittens

Det blir lite blogging om dagen, men jeg strikker masse. Det blir rett og slett nedprioritert nå som jeg er så lite hjemme. Tiden forsvinner til alt annet. 
Jeg lover å komme sterkere tilbake.
Disse vottene har jeg sett så mange fine versjoner av og jeg har vært grønn av missunnelse. Jeg ville også ha sånne. Jeg har prøvd flere ganger, men fikk lissom ikke helt dreisen på  strikke med to tråder. På 3dje forsøk fant eg en teknikksom fungerte for meg, og jeg er veldig fornøyd med mine første tofargede votter. Når jeg tenker meg om så er det vel de første vottene jeg har strikket til voksne, som ikke er tovet. Det blir garantert mere votter.....


Oppskriften på vottene har jeg kjøpt hos Garnkorgen, en nettbutikk med god service og mye fint. Garnet jeg har brukt er finull fra Rauma. Det er første gang jeg har prøvd dette garnet, og jeg liker det godt. Passer bra til votter:-)


No comments: