Saturday, January 28, 2012

Maximus

Jeg snikstarter med årets produksjon, selvom det fortsatt er noen igjen fra 2011..
Årsaken er at jeg har meldt meg på DUGG på forumet Uformelt. Det går rett og slett ut på å bruke garn fra eget lager og bruke mer enn man kjøper. Så her skal det slankes, garn altså.
Jumbo Januar var temaet, så her var det bare å finne det tykkeste garn og strikkepinner.




Så her er Maximus (jeg får ikke nok halser:)).
Garnet er Rowan Big Wool, tykt og dyrt her i Norge. Jeg syns også det stikker litt og jeg tåler det meste av ull rett mot huden. Jeg tror jeg ville valgt et annet garn, hvis jeg skulle strikket denne en gang til.  Nepal kanskje?
Mønstret er kjøpemønster gjennom Ravelry. Det jeg likte best med denne halsen, er at mønstret er forskjellig og fint på begge sider.
Jeg har brukt 400 gram, så denne halsen kostet ca 440 kr i garnkostnader...Jada...

5 comments:

Elisabeth said...

Jeg synes det ble en veldig fin hals selv om den kanskje ble litt dyr ;) Fin struktur og den ser veldig varm og deilig ut. Fargen er jo helt perfekt for en lillaelsker som meg.. Ha en fin helg videre!

Unknown said...

Skikkelig eksklusiv og dyr.
Synd om du synes den klør med et så dyrt garn :-(
Men fin er den iallefall !

Ellen Karin said...

Nydelig farge og struktur på halsen da. Også må man jo unne seg litt i blant? Kvalitet koster. Kos deg med halsen. Kanskje stikkingen gir seg etter en vask eller to....

G-Anette said...

Å, så nydelig den var da! Og herlig farge :)

Takk for link til oppskrift og inspirasjon! :)

Ha en fin kveld
Klem

elle-melle said...

Synd det klør når du har brukt så dyrt garn, men de så veldig fin ut og fargen er nydelig.