Thursday, January 05, 2012

Puno Poncho

Irenesol strikker de fineste kjoler og jeg er dønn missunnelig. Jeg skulle ønske jeg hadde hennes tålmodighet, for jeg sliter skikkelig med å strikke store prosjekter til meg selv.
Men jeg gutser på, og da samme dama sa at dette var en rask strikk, så prøvde jeg da. Jeg kjøpte til og med orginalgarnet, noe jeg sjelden gjør.
Jeg må innrømme at jeg var skeptisk til Puno, noe jeg fortsatt er. Garnet er mykt og luftig, men veldig løst spunnet. Jeg syns nesten at det nuppet mens jeg strikket av det.




Jeg syns ikke den var kjapp å strikke. Jeg følte jeg strikket og strikket. Ponchoen ble større og større, men aldri stor nok.I tillegg liker jeg ikke så godt å strikke med tykke pinner.
Men jeg ble da ferdig, og jeg ble fornøyd. Endelig et plagg jeg kan bruke♥
Jammen ble det ikke ok garn til lue også.
Det blir spennende å se hvordan garnet holder seg ved bruk.




Oppskriften er fra Rauma alpakka 9 Puno og jeg syns den er verdt å slite seg gjennom.
I år har Rauma foresten en enda finere poncho som er nesten lik, bare at den har fletter i vrangbordstrikken.
Den som kunne flette...

6 comments:

Bente said...

Så fin! Jeg har også hatt lyst til å strikke denne. Og forresten, prøv deg på fletting. Det klarer du helt sikkert!

Frk.Badegakk said...

Ooooj, gratulerer!!! Helt sikkert lekker på deg!
I følge mine kollegaer som har strikket halser o.l av puno så holder det garnet seg veldig godt. Jeg har også tenkt at det må nuppe veldig så har hittil ikke turt å prøve. Håper det holder seg greit for du har gjort en kjempejobb!

marie said...

Oj. For et pågangsmot. Og for et flott resultat.

Anonymous said...

Nyyydelig! Har prøvd å sende mail, men adr vAr feil. La inn min adr i en pm til deg på Uformelt. ;-)
Annevenn

Unknown said...

Flott poncho!!
Fletting er ganske så enkelt, kan du strikke et så stort plagg, så lærer du deg raskt fletting :-)

månestråle said...

Bente og Trinemamma: Jeg klarer å flette, men det blir ikke fint. Også mister jeg tålmodigheten, fordi det er så knotete. Men takk for tilliten.

Gakken:Takk for insideinfo. Nå ble jeg glad:)